maanantai 20. helmikuuta 2017

Leoparditurkki

Täällä blogissa vain okapallot viuhuvat. Viuhuvat kylmän talvituulen mukana vieden mukanaan kaiken inspiraation.

No ei sentään! Olen univajeinen mutta onnellinen hiihtäjä. Hävettää ihan hirveästi, että julkaisin viimeksi ennen loppiaista, mutta kaikkeen ei voi revetä. Nyt repeän tänne taas, tosin en ihan sillä tavalla kuin maksakirurgiapotilas, jonka koko vatsa aukesi keskeltä kun hän erehtyi nousemaan istumaan leikkauksen jälkeen (kaveri kertoi).

Kuukauden aikana on tapahtunut vaikka ja mitä: Trump kuohuttaa ja Yoncé saa kaksoset, mutta minä teen yhä töitä, jumppaan ja opiskelen. Täytyy myöntää, että koska en ole kirjoittanut hetkeen niin en ole lukenut paljon muidenkaan blogeja. Satunnaisesti kyllä, mutta yleensä iltaisin laitan vain telkkarin päälle ja möllötän paikallani. Istun koneella muutenkin ihan tarpeeksi, joten kynnys avautua tänne kaikesta kasvaa.


Mitä kuvittelet tekeväsi! Se ei ole mikään Berliinin muuri.

Olen ehtinyt juhliakin jälleen kerran. Bileet ovat olleet oikein onnistuneita, ja muun muassa Goomilla pääsin tuulettamaan kunnolla. Reissumme alkoi huutamalla Turmion Kätilöiden biisiä hyttikäytävällä kun joku sitä soitti, mutta meno kyllä rauhoittui ns. pilkun aikaan. Toisilla tosin ei - muumilaulut hytin ulkopuolella herättelivät meitä tasasin väliajoin. Goomilla tuollaisesta ei oikein voi valittaa. :) Meidän sovittu teemamme meni päin mäntyä, mutta se ei menoa hidastanut! Oli Paskan Musiikin Festaria, Robinia ja mustan jättipippelssonin* (kirjoitan sen just niin kuin haluan) heittelyä seinään. Ensi kerralla haluaisin keksiä teemaksi jotain huikeaa, mikä ei sisältäisi kenties ollenkaan haalareita. Kandi edistyy niin hienosti, että unohdin yhden deadlinen kokonaan.

Mulla olisi taas asiaa kuin Karpolla aikoinaan, mutta haluan kuvia tueksi. Arkeni on välillä tosi tylsän näköistä eikä kamera kulje valitettavasti usein mukana. Yksi asia mikä nykynuorisossa mättää, on se että otetaan kuvia ajatellen vain someen jakamista. Tätä teemme varmasti hyvin suuri osa joskus, mutta ei se kai voi olla ainoa tarkoitus. Haluan kuvia talteen, katsottavaksi jälkikäteen ihan vain itselleni. Ihan sama jos jossain on huono valo tai ruma tausta. Haluan rehellisiä muistoja! Niitä täytyy alkaa tallentaa enemmän.

Ja ei, mulla ei ole oikeaa talvilomaa. Sen ansiosta ensi viikko on kuitenkin vähän letkeämpi, ja perjantaina menen katsomaan metallibändiä. Se on melko kuumottavaa: musiikin takia sinne mennään, mutta miten siellä muuten menetellään? Pitääkö olla tekokuiturastat ja nilkkoihin ulottuva nahkatakki? Kuvissa näkyn tekoturkin voisi ainakin heittää päälleen? Olen muuten ennenkin käyttänyt leopardikuosia ja ikuistanut sen blogiin. Kyllä pistävätkin hymyilyttämään vuoden 2012 postaukset!

*Kun googlettaa Pippasen ja pippe*in, ei saa täysin mätsääviä tuloksia, luojan kiitos. Kas näin turvaamme sometulevaisuuden!

3 kommenttia:

Joni söpö kirjoitti...

Oon kyllä sitä mieltä että olet katu-uskottava leopardikuosisessa karvareuhkapamauksessa, vaikka mulle tulee siitä mieleen kaikenmoista. ;) Yks päivä asuani valitessa harmittelin ettei mulla ole omaa leopardireuhkaa. Missio: Jonille leopardireuhka on täten julistettu alkaneeksi. Tsemppiä talven keskelle. <3

Milla K kirjoitti...

Sulla on ihan mahtava blogi! :) Eksyin tänne logopediasta googletellessa ja aloinkin sit selailemaan muitakin postauksiasi ja selailinkin sit suunnilleen koko blogihistoriasi postaukset, niin hyviä! :D

Oon tällä hetkellä ihan jonkun muun alan fuksi mutta alan vaihto edessä ja logopediasta oon nyt kiinnostunut. Sun blogi sai kyllä mun mielenkiinnon vaan vahvistumaan ja etenkin siitä että ehkä uskaltautuisin hakemaan Turkuun. Nyt asun Oulussa mutta tämä on turhan kaukana kaikesta, vaikka ihan kiva kaupunki tämäkin. Turku on vaan aina houkuttanut ja se mulla oli itse asiassa ekana vaihtoehtona nykyiselle alallenikin hakiessa. Vähän kyllä kauhistuttaa kun oon näin myöhässä asialla niin jos nyt mahdollisimman pian alotan lukemaan pääsykokeisiin niin mulla on 2kk aikaa lukea.. Enkä ole ensikertalainen enkä saa edes yo-arvosanoistani tarpeeksi pisteitä.. Noh, ei tässä auta kuin uskoa mahdollisuuksiinsa. :)

En edes tiedä oikein mitä tällä kommentillani haen, mutta joo kiitos ainakin noista postauksista logopedian opiskelusta, ovat olleet suuri apu alaa miettiessä! Mukavaa kevättä :)

Helli Pippanen kirjoitti...

Voi kiitos Joni! <3 Tuosta turkista on tosiaan moneksi, terveisin maalattu pääsiäismuna... :D Ja toivottavasti löydät oman leopardipamauksesi, niitä näkee onneksi paljon nyt kaupoissakin!

Milla: kiitos ihanasta kommentistasi! :) Hyvä jos jutuistani on hyötyä ja ne innostaa logopediaan, koska varsinkin jälkimmäistä olen kovasti yrittänyt saada läpi tänne blogiin. :D Kannustan ehdottomasti hakemaan, 2 kuukaudessa ehtii kyllä opiskella! Toivotaan ettei tuo ei-ensikertalaisuus ja sun tilanne muuten haittaa sisäänpääsyä. Usko pois, munkaan yo-pisteet ei olleet ihan sitä kirkkainta tasoa. Jos käy huonosti, niin ainakin oot oppinut hyvän pohjan ja voit hakea ensi keväänä uudestaan. ;)

Meillä on myös oma valmennuskurssi, mutta Oulusta käsin se lienee vaikeampi toteuttaa. Käsittääkseni siinä saa myös jotain etäkoulutusta. Kysy toki lisää, jos jotain tulee mieleen! Mukavaa kevättä sinnekin. :)