tiistai 27. marraskuuta 2012

Olen elossa!

Täällä taas. Olin siis koko viikonlopun Espoossa ja tietysti myös Helsingin puolella yöelämässä. Kuvamateriaalia ei minulta onneksi löydy lauantai-illasta. Voi niitä raukkoja, jotka joutuivat sunnuntaina voimaan pahoin vielä ottamieni "yllätyskuvien" takia... Naamani harvoin pysyy niissä peruslukemilla.

Reissu oli antoisa ja täynnä toimintaa niinkuin aina. Lauantaina pari tuntia ennen lähtöä juhlapaikalle mun piti vielä värjätä Jonin hiukset - olisin kai voinut aikaisemmin mainita hänelle, etten muuten koskaan ollut värjännyt kenenkään hiuksia. No sotkuhan siitä tuli, mutta luulen että selvisin siitä kunnialla. Pakkasimme kiireessä juhlakamat, ja lähdimme Lippulaivan kautta jo koristelemaan Jonin ystävän asuntoa. Oli bileteipit, serpentiinit, ilmapallot, boolia ja mieletön määrä ruokaa. Miksi tyytyä vähempään? :D Pikkuhiljaa juhlijoita alkoi saapua tasaiseen tahtiin, ja meikäläinen teki sen virheen että menin avaamaan viinipullon liian ajoissa. Sanotaan nyt näin, että olin aikalailla muita edellä. Ja muistutetaan vielä tässä, että ei koskaan ennen kuutta. Ainakaan minulle.

Loppuilta sujui jo rauhallisemmin. Joku porukka tuijotti ja osoitteli minua dtm:ssä, ja menin tietysti hämilleni. Sitten yksi heistä tuli kysymään: "Oletsä Helena?" Julistin tietysti kovaan ääneen, etten ole heidän etsimänsä henkilö. He jatkoivat tuijottamista, ja sitten tajusin että tyttö olikin tainnut kysyä, että olenko hetero...

Sunnuntaina heräsin vasta puoli kahdelta, mikä pisti pasmani todella sekaisin, koska en ole aikoihin antanut itseni nukkua edes kahteentoista asti. No hyväähän se vain teki. Kuuden aikaan illalla oli mukavaa huomata, että kaikki bussit Turkuun ovat jo menneet. Onneksi juna kulkee! Lähdimme Jannin kanssa raikkaannäköisinä(Janni oli, en minä) kotimatkalle, ja olimme Turussa vasta yhdeksältä. Turussa on harvinaista nauraa yksinään kaupungilla, mutta en voinut olla hymyilemättä kävellessäni kotiin, kun muistelin kulunutta viikonloppua. Takaisin arjen keskelle! Tässä välissä voinen tosin ilmoittaa, että olen valitettavasti tällä hetkellä työtön. Luulen että olen pyöritellyt papereita ja todistuksia edestakaisin sen verran paljon, että avautuminen tästä byrokratiasta on ihan nurkan takana. ;)

Ei kommentteja: